DE HIMALAYA TRIAL 2008.
Het begon allemaal in januari 2007 toen ik een uitnodiging kreeg om eventueel deel te nemen aan deze rallye.Zo'n kans moet je ,als het enigszins kan,niet voorbij laten gaan.Een rit van Maastricht naar Calcutta.Het inschrijven is uiteraard niet zo moeilijk maar een goede bijrijder waar haal je die vandaan.Ik had wel iemand in gedachte maar die werkte nog en alles bij elkaar zullen we ongeveer 45 dagen onderweg zijn.Ik heb toen eerst een gesprek gehad met Adriaan de
Vries,directeur van Nefkens Opel in Amersfoort, of hij bereid was om iemand zolang achter elkaar te laten gaan.Gelukkig had hij daar geen probleem mee mits de persoon genoeg vrije dagen had opgebouwd.Toen naar de persoon gegaan die ik in gedachte had nl.Frits Coert.
Het een en ander uitgelegd en besproken en was zeer enthousiast maar moest dit eerst thuis bespreken.Na 2 dagen had ik een positief bericht.
Daarna zijn we verschillende dagen opzoek gegaan naar een auto.Onze gedachten gingen in eerste instantie uit naar of een Cadillac of Chevrolet Camaro van voor 1975 maar kwamen er redelijk snel achter dat deze auto's te duur waren voor dit doel.Gezien Frits zijn ervaring met Opel zijn we opzoek gegaan naar een Opel Commodore of een Opel Manta.Via Marktplaats hadden wij al gauw een redelijk goede Opel Commodore te pakken.De auto stond in Goes.Een afspraak gemaakt om met de wagen proef te rijden en indien in orde deze gelijk mee te nemen.
Het bleek een Opel Commodore Coupe GS2.8 Automatic te zijn.Tijdens de proefrit bleek de kickdown van de automatische bak niet geheel goed te werken.Toen onderhandeld over de definitieve prijs.Daar waren we het snel overeens.Vervolgens betaald en met de auto van Goes
zonder problemen naar Maarn gereden.
Dan krijg je het traject van de auto geheel demonteren en motor,automatische bak en tussenas
laten reviseren.Op Vridagavonden en Zaterdagmorgens hebben Frits en ik gebruikt om vooras,stuurinrichting,achteras etc.te demonteren en daarna alle vitale delen vernieuwd zoals
stuurkogels,lagers,rubbers etc.Praktisch alle delen is het ons gelukt om deze nieuw te kopen o.a. bij Zeilemaker in Purmerend en Garage Romijn in Renswoude.Universele onderdelen hebben we betrokken van Brezan Barneveld alsmede Chr.de Koff &Zn.bv Renwsoude.Inmiddels is de auto voor 90% klaar en wordt er al regelmatig mee gereden.Voor 18 april moet de auto APK gekeurd
zijn en voor die tijd moeten wij alles afstellen volgens de fabriekgegevens.
Alle informatie betreffende de Himalaya Trial 2008 kunt u vinden en lezen op http://www.thetrial.nl/.
Hierop kan je de route,de deelnemerslijst (zoverre bekend) etc.vinden
Op 30.03.2008 hebben we weer een informatiedag.Tot zover de eerste berichtgeving van deze
verre tocht (ca.15.000km).Zodra er weer nieuws is zullen wij dez site weer aanpassen.
vrijdag 14 maart 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
9 opmerkingen:
Hallo Johan en Frits,
Leuk om dit te lezen en we zullen jullie zeker vanaf nu, maar vooral
tijdens de tocht volgen op jullie
side. Veel succes met de verdere voorbereidingen en maak er een onvergetelijke gebeurtenis van. Groeten van Joka en Jan.
Mooie Opel Commodore.
De kleur kan toch zacht hemelblauw worden genoemd. De eigenaar is ietwat kleurenblind. Ik ga jullie helemaal volgen en wens jullie nog veel succes met de voorbereiding.
Rolf Dickmann
Frits is een Opelkenner Pursang en een van de betere Opelmonteurs. Ooit zat hij in het technisch-team van rallyrijder Jan van der Marel waarmee ze met een Opel GT/E 3x oprij,in 78,79 & 1980 het Nederlandse rally kampioenschap hebben gewonnen. Maar ik ken Frits vooral als een doorzetter. Ik ben er van overtuigd dat Johan & Frits de eindstreep zullen halen en dat ze weer veilig terugkeren.
Jongens dit wordt jullie mooiste avontuur!
Groeten van Mario Coert
wij wensen jullie heel veel sterkte met de nog uit te voeren voorbereidingen en tijdens jullie tocht. leuk om te lezen hoe alles vanaf het begin is opgezet, succes.
gr. ingrid, paul, bas, manon en rik
Ha die paps,
Spannend allemaal wat jullie gaan doen! We gaan jullie natuurlijk volgen als het zover is. Hopen dat alles goed mag gaan en jullie een goede reis mogen gaan hebben!
Veel liefs Peter, Nino, Tara en Deb
heel veel succes in de bergen groetje
TAXI LUUK
Genieten, mannen.
John Coert
Genieten, mannen.
John Coert
EINDHOVEN - PSV heeft woensdagavond in de Champions League goede zaken gedaan. In het cruciale treffen met Olympique Marseille wisten de Eindhovenaren de drie punten in eigen huis te houden. Danny Koevermans was in de tweede helft met twee rake kopballen de gevierde man. Daarmee heeft PSV de eerste slag om het UEFA Cup-ticket van de Fransen gewonnen. Atlético Madrid en Liverpool lijken voor overwintering in het kampioenenbal namelijk een maatje te groot
In tegenstelling tot de eerste twee wedstrijden tegen Atlético (0-3 verlies) en Liverpool (1-3 verlies) liet PSV dit keer voor eigen publiek veel agressie en overtuiging zien. Dat resulteerde in de eerste helft in uitstekende mogelijkheden. In de openingsfase miste Wuytens een grote kans na een perfecte voorzet van Otman Bakkel. Na 25 minuten was het echter Bakkal zelf die verzuimde de Eindhovenaren op voorsprong te zetten.
Direct na rust schakelde PSV nog een tandje bij, maar sprong de ploeg van trainer Huub Stevens aanvankelijk slordig om met de verworven kansen. Ibrahim Afellay had zijn vizier niet op scherp staan. Op slechts vijf meter afstand van het vijandelijke doel wist hij de bal alsnog over te schieten. Vlak daarna hielp de Belg Wuyens zijn tweede mogelijkheid van de wedstrijd om zeep. Ook een kopbal van Koevermans trof geen doel. Ditmaal stond Marseille-doelman Mandanda in de weg.
Uiteindelijk kreeg Koevermans het Brabantse publiek alsnog juichend op de banken. De aanvaller besliste het duel door tweemaal met het hoofd te scoren. Eerst in de 72e minuut uit een corner van Wuytens en in de slotfase ook nog na een voorzet van Edison Mendez. Daardoor pakte de landskampioen volkomen verdiend de drie punten.
Een reactie posten